Monday, August 31, 2009

Ish...tragedi pakcik Honda City....

Blog ini ditulis dengan penuh rasa kerinduan terhadap bee2 ku itu.almaklumlah, dah jauh kan...bila dekat tu mcm2 rasa menyampah, xkuasa, sakit hati...

mulanya cuti skolah haritu sangat la seronok. dengan persiapan yg perlu kami lakukan untuk majlis akan datang ni, maka aku sangatlah terharu bila bee2 sanggup amik half day leave selama 3 hari. ye la, dia tengah busy bleh plak amik cuti....

hari pertama kami pi survey perkhidmatan perancangan majlis itu. asalnya nak gi tgk perabot, tup2 tukar plak..hoooray...dah puas hati dgn perkhidmatan yg dirancang...pi la berbuka bersama2 di Hotel Sri Malaysia Kepala Batas bertiga mama, bee2 n aku..seronok dan sangat kenyang...ye la dah la perut yg lapar diisi sepenuh2nya, dapat plak berbuka dgn 2 orang insan tersayang..sayang skali, jena ada test mlm tu, xdapat la join...

2nd day, plan nak pi tgk perabot kat Courts Mammoth Sg Petani...plannya aku tunggu di tol Sg Petani Selatan, bee2 akan turun ke sana juga...jumpa kat sana, pastu pkai 1 kreta ja pi,maklumla parking kat situ susah sket....tragedinya bermula semasa aku menunggu tu la....jeng jeng jeng

disabitkan xde parking aku just parking kat tepi jln msk...aiseh...mana kekasih hatiku ni...dgn panasnya...adoiii, sib baik air cond kreta aku ni mantap! belilah MYVI..heheheh...ok2....
skali ade sebuah honda city park sebelah kereta aku, aku just tgk je la...1org pakcik didalamnya...nama pun pakcik, xde la aku suspect pape kan...pakcik...sebaya dgn mama aku je...

dia buat gaya "xde parking kan?" kat aku..aku just angguk dan senyum tanda hormat dan sopan, jauh skali menggoda...sebagai rakyat malaysia yg bagus, aku tunjuk la kat dia ada space kosong sblah lagi kreta aku...dia tunjuk syarat "x muat"...ok la...lantak la kan kat dia...aku pon wat dek sambil layan lagu di radio (aceh...teringat lagu lama hanyaaaaaa di radiooooooo)...

pastu pakcik tu turunkan tingkap kreta dia n tanya aku...yg aku dpt tangkap/paham "....mana?"
serius...aku ingat dia nak tanya arah atau jalan...aku pun ingat nak jadi rakyat malaysia yg prihatin ni..turunkan tingkap...jeng jeng jeng

di sini la bermulanya tragedi yg haiyooooo xmau lalui lagi...geli.... skali dia tanya daaaa "adik ni asal mana? dari mana? watpe kat cni? umah katne?" pelikkan? aku pon mula mengurangkan pahala posa aku dengan kelentong pakcik tu...dlm hati dah nekad, kalau dia minta no tepon, no way aku nak bagi nak kelentong xde henpon...alang2 kelentong...kelentong abis2...

TIBA-TIBA tuttttt...tuttttt...henpon aku plak bunyi...adoi...time ni la bee2 nak tepon pon...sah la dia nampak henpon aku....nak x nak, aku pon jawabla...bee2 kata nak sampai dah...

da nampak kereta dia, aku minta la dia berenti jap situ, at least pakcik tu segan la kan...dia TAK MAU....adoiiiiiiiiiii....

aku pon masuk gear D..start jalan...pastu...spt yg dijangka....pakcik tu minta no henpon aku!!!! aku kate "xpe la pakcik, sy kena pergi ni" dia nak jugak nak jugak....aku pon malas nk layan..aku kelentong lagi no henpon....hahahahaha....memang kurang pahala posa aku....

di situ la bermulanya perang suam2 kuku dgn bee2...sebab kes tu la aku pi Courts Mammoth sorang2...sambil tgk perabot situ sempat la wat drama air mata berguguran di pipi...dek sbb xde mood, aku pon balik masak...masa masak tu pon sempat gak wat adegan cinderella ittiew..

tu la bee2....selalu ngusik honey ada pompuan ngorat la, gatal2 tgk pompuan lain, pmpuan lain cantik lagi la....haaaa....skali jadi depan mata....hehe

hney setia tau...nak jadi isteri solehah tau...

p/s : tu la ngacau hney lagi....kan dah kena batang hidung...huhuhu

***honey cayang bee2 tau...